2009-12-09 - Getting started

Tänkte att nu denna sömnlösa natt, ska jag göra mitt officiella första, riktiga blogginlägg! Jag kan inte sova, tur att jag har sovmorgon imorgon. Oh wait... måste ändå ta bussen som går 08:07. Börjar 09:40!

Idag, eller ja igår, tisdag, var min längsta skoldag jag har. Går från kl 08:00-16:00. Tur att dagen startar med en rolig lektion, foto. Men jag hade väldigt problem med en bild jag skulle framkalla, tror jag fick göra minst tio provlappar och när jag väl fått till skärpan, ljuset och allt så hamnar bilden snett eller utanför och jag fick nästan ett utbrott. Men till slut, fem minuter innan lektionens slut nådde jag det resultat jag strävat efter hela lektionen. Tack gode Gud! Ganska viktigt för mitt betyg, har inte framkallt så jättemånga bilder och det är den första hon tyckt varit extremt bra. Lite roligt! ^^

Har två av de trögaste lektionerna på raken dock, samhälle och MK (mediakunskap). Satt bort hela samhällslektionen, och MKlektionen som egentligen är viktig för mig, med tanke på att jag har ett prov jag borde ha pluggat till, satt vi också bort. Men det finns ett mysrum i skolan med jättesköna saccosäckar, där satt vi och häckade istället. Tiden var till för just att plugga, men nej, haha.

Efter skolan bar det av in till stan, sedan på ett MUF-möte. Blev medlem i MUF för två veckor sedan och bryr mig inte om vad folk säger egentligen haha, fått både positiv och negativ respons. Mötet var trevligt iallafall, blev definitivt intresserad av att gå på fler. Ska på ett till imorgon igen, faktiskt ^^


Detta blev ett rätt så tråkigt inlägg, och lite långt kanske. Kommer inte bli så tråkigt i fortsättningen, jag lovar!


Såhär såg jag ut när vi låg och slappade i mysrummet.

Always the cheeks...

 

 



Kommentarer

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0