Film - Spirited Away



Spirited away (Originaltitel: 千と千尋の神隠し Sen to Chihiro no kamikakushi)

Det fanns seriöst ingen bra trailer till den här filmen, så här kommer lite om handlingen.
Berättelsen börjar med den lilla flickan Chihiro som håller på att flytta med sina föräldrar. I början av filmen sitter hon i bilen på väg mot sitt nya hem och är väldigt ledsen över att behöva lämna sin gamla skola och alla vännerna. Pappan däremot tror att allt kommer att bli mycket bättre i det nya samhälle de flyttat till. Men någonstans på vägen svänger pappan fel och de hamnar på en liten grusväg som leder till en gammal nöjespark. Nyfikenheten tar överhand och pappan drar med sig sin fru och deras motsträviga dotter på upptäcktsfärd. Chihiro är mycket misstänksam redan från början och vill att de ska åka därifrån men pappan leder dem självsäkert vidare. Snart hittar de ett stort bord fyllt med alla tänkbara läckerheter inne bland alla husen. Pappan och mamman hugger genast in men deras dotter fortsätter att vara skeptisk till allt. Medan föräldrarna glufsar i sig vandrar Chihiro iväg på egen hand och snart börjar mystiska saker hända. Hon träffar en pojke som skriker åt henne att hon inte kan stanna där och att hon ska gå därifrån. Hon springer tillbaka mot sina föräldrar medan spöklika figurer börjar dyka upp runt om henne. När hon kommer till sina föräldrar upptäcker hon att de har förvandlats till grisar.

Läs vidare här: Recension
En jättebra recension och jag håller med till hundra procent.
I love this movie! Såg den senaste idag, därför jag tänkte tipsa om den här.

Ladda ner filmen här: Nerladdningslänk
Jag är inget bra omdöme som säger åt er att ladda ner, men jag hittade inget bra ställe att se på filmen online med originalspråk + subtitles (engelsk dubbning suger)... jag har både filmen på datorn och som DVD (Tack Olle!!) men det hjälper ju dock inte er, ville bara skryta lite xD


Kommentarer
Postat av: Anonym

om jag blir riktigt rik någon dag ska jag donera denna film och totoro till alla i hela världen! den är så jävla bra så alla borde få ta del av det magiska! =) (+ en dvd spelare å tv till dom som inte har!)

2010-02-24 @ 16:58:28

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0