Läsa japanska, mandarin eller engelska C?

Glömde skriva i mitt förra inlägg... Idag kom en tant och pratade om I-val som börjar i tvåan. Till min stora förvåning går det att läsa både mandarin och japanska i tvåan och trean. Eller ja, mandarin går att läsa i både tvåan och trean men japanska endast i trean. Jag blev jätteglad! Har ju velat läsa japanska hur länge som helst, även mandarin då jag har en väldigt nära vän som talar mandarin. Dock vill jag nog helst läsa japanska, så valet blev självklart för mig. Japanska och Engelska C!

...Trodde jag, tills tanten säger att jag kan inte läsa båda, för de lektionerna är på samma lektionstid. Jag blev sjukt nedstämd och besviken inombords, jag har ju alltid sagt att jag vill läsa Engelska A,B och C. Nu blir jag tvungen att välja... Känns jättejobbigt, det är en stor grej för mig. Har dock beslutat att vad jag än väljer så ska jag läsa mandarin också. Mandarin och Engelska C eller Mandarin och japanska? Jag ska fundera över det...


Kommentarer
Postat av: ollz

förbannad e ja fan, fattar inte vrf dom måste göra nått så dumt som att stoppa alla jäkla språk timmar på samma tid. vill läsa engelska C å Japanska ffs -_-, aja blir Engelska C nu å Japanska när ja gått ut gymnasie

2010-01-19 @ 19:05:16
Postat av: Sean

Japanska är kul, men förvänta dig inte att det ska vara lätt. Min grupp i Japanska steg 1 var 28 elever från början. Antalet minskade till ~10-15 på några veckor.



Det är väldigt, väldigt mycket att lära sig på väldigt kort tid vad jag har förstått av de andra(jag kan ju redan japanska =D). Tror jag var den enda i min grupp som fick MVG på första provet.



Men ja, ska inte sitta och skrämma upp dig, men är du beredd att kämpa så kör på det! Engelska C har jag inte läst ännu :3

2010-01-19 @ 19:50:41
Postat av: Sofia

Ta inte engelska c.... hehehehhhhhh

JAPANSKA ÄR KUL! Eller ha, min japanskalärare var bäst ;_; Kunde varken svenska eller engelska<3 så söt ;_; <3

2010-01-19 @ 23:21:44
URL: http://awabloggen.blogg.se/
Postat av: Juju

Perfekt hemlärare finns här :D

2010-01-20 @ 00:43:19
Postat av: Kimii

Asså det är bättre om du tar japanska. För engelska så kan man ju lära sig själv och om du redan kan bra engelska så behöver du ju inte ta engelska C ? :'O

2010-01-20 @ 15:17:01
URL: http://endlessnoctune.blogg.se/
Postat av: Kawa

Jag har läst japanska A och visst det är skitkul men som "Sean" skrev så krävs det mycket jobb och det var asmånga som hoppade av i min grupp med haha.



Jag tycker tvärtemot kim!

Enligt mig så vore engelska C mer praktiskt att läsa och gå ut med i betyg. Japanska A kan du lära dig själv på fritiden liksom, bara du vill och orkar! :)

Du står ju mellan valet att läsa C i en kurs och A i en annan. Ganska uppenbart vad som är mest värt?

Men aja haha om du nu ändå vill gå japanska så kan du ju göra det. Väldigt kul som sagt! ^^

2010-01-21 @ 00:18:16
Postat av: Fantomen

Ovärt med japanesiska om det bara är steg 1 enligt mig. Engelska C är ju bättre.

2010-06-27 @ 02:35:55
Postat av: Fantomen

Engelska är ju mer meriterande. Sen lär du dig mer vettiga saker där också.

2010-06-27 @ 02:40:19

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0