Mediakunskap = Förbannad Isa

Jag blir så arg!
Om det finns ett enda ämne efter matte som jag verkligen inte begriper mig på varför jag måste lära mig det, så är det mediakunskap. Jag menar, kom igen! "När fick vi komersiell radio i Sverige?", På 20-talet startade en organiserad radioverksamhet i USA och Europa. Två kontinenter och två olika förhållningssätt till det nya mediet. Berätta!""När fick Sverige sin första markbundna reklamfinansierade TV-kanal?", "Vilka äger tv-4?"... KOM IGEN? Varför ska jag veta det här? TV och radions historia, tror du jag någonsin kommer använda mig av den informationen? Att det är så jäkla tråkigt att jag bara vill spy på det och att det är över 50 instuderingsfrågor gör inte saken bättre heller. Det är f-n lika illa som förra mediaprovet, ett långt jäkla prov som inte made any sense at all. Och till råga på allt, när jag försöker plugga in det här, de långa, idiotiska frågorna med långa, dryga svar med en massa komplicerade, onödiga ord så åker det in i ena örat och ut ur det andra. Då blir jag så sjukt irriterad och trött. Tror ni man blir pepp på att plugga till ett prov som man känner att man har 0% nytta av, det är sjukt tråkigt, det är långa och meningslösa frågor/svar PLUS att det inte fastnar, hur många gånger man än läser det, hur mycket man än vill? Det känns så SJUKT onödigt och jag blir så jäkla irriterad. Jäkla skitprov. Ta dig i brasan.

Men oh well, hur mycket jag än klagar så kommer det inte göra saken bättre. Ska försöka fortsätta plugga nu, utan att riva mitt rum när jag får ett damp-utbrott. God kväll.





Kommentarer
Postat av: Kimii

DET ÄR SAMMA SAK MED EKVATION ! LIKSOM VARFÖR INTE BARA SKRIVA 4+5 ! ISTÄLLET FÖR ATT LIKSOM KOMPLICERA DET MED MASSA X Y !

2010-01-18 @ 20:57:15
URL: http://endlessnoctune.blogg.se/
Postat av: Anonym

där är han ju!!! Jean luc picard! media kunskaps prov är sämst usch, jag hatar det. Fast jag har inget emot dem men ändå, det drabbar alla. Onödig kunskap är asdrygt!

2010-01-18 @ 21:58:09

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0