Om två och ett halvt år...

...Hoppas jag på att jag äntligen kan flytta härifrån. Långt ifrån Iggesund, Hudiksvall, hela Hälsingland. Jag är så sjukt trött och less på mer eller mindre allt här. Jag har bott i samma hus i 16 år, i samma lilla skithåla i 16 år. Inte haft tillgång till det jag behöver och har fortfarande inte tillgång till det. Alla (med undantag) är så trångsynta och tråkiga, plus att ingen verkar förstå mig särskilt väl haha, då är det väl kanske svårt att tycka om en också. Klart man inte trivs om ingen tycker om en, right?

Jag funderar på Göteborg... Det är en stor stad, fullt med möjligheter och framför allt, jag skulle bo nära några viktiga personer, vilket skulle lyfta på mitt alldagliga humör. Jag skulle kunna få ett bättre liv, göra mer saker, träffa nya personer, inte känna mig så j-vla instängd. Självklart, Hudiksvall har sina fördelar också.. jag har min bästa vän Lina här. Ett par vänner... kanske inte står alla så jättenära, och vet ni vad? Jag tror inte ni skulle märka någon större skillnad, and don't deny it. Inte någon av er. Min familj skulle nog inte heller tycka det var allt för illa. Bara jag är lycklig, eller? Jag är ändå mer eller mindre osynlig.

Oh well, om inte Göteborg, kanske Stockholm. Där har jag väl kanke lika många fördelar som med Göteborg, har många nära vänner där. Men jag vill nästan på ännu längre bort, ännu längre söderut. Nej, en lägenhet i Göteborg, ganska centralt, kanske med en rumskompis? Försöka hitta ett jobb, sedan kanske plugga vidare. Gå någon av de utbildningar/kurser jag alltid velat. För allt det är mycket mer möjligt om jag byter miljö, till en större stad, en helt annan plats. Vore det inte spännande att få börja om på nytt? Läskigt, men spännande..

Citerar en vän: If you can dream it, you can also be it.


Förlåt Lina! Jag kommer verkligen sakna dig mer än jag kommer sakna någon annan om jag flyttar, det vet du väl? Och tyvärr, trots en lång tågresa måste du komma och hälsa på. I can't live without you! Plus att... du om någon borde veta att jag är som gladast när jag är ute på vift i landet. Särskilt om du är med.

Ska gå och göra nått nu, nått annat än att växa fast i datorstolen.



Kommentarer
Postat av: Aaron

Göteborg?! Vet du hur långt bort det ligger från Umeå?! :P Ioförsej bor jag inte kvar i sverige ens... go for it girl, vet att du kan bara du vill ;)

2010-01-12 @ 18:07:11
Postat av: Izza

jag tror att du klarar det, är helt säker på det med<3 och i maj så skaffar jag ju helt eget läge så klart du är välkommen om du väljer göteborg!och jo jag vet precis hur du känner eftersom att jag har varit där själv.men bara man vågar så har man ju vunnit hälften,right?<3 proud over you bby gurl <3

2010-01-12 @ 18:07:40
URL: http://phobitopia.blogg,se
Postat av: Nathalie

Hoppas du vet vad hyrorna kostar i stockholm xD hahaha



Göteborg låter som bästa valet :>

2010-01-12 @ 19:32:39
URL: http://andresen.blogg.se/
Postat av: toveeeee

vi kan dela lägenhet!!!

2010-01-12 @ 19:50:16
Postat av: Anonym

Du skulle bara virra bort dig om du flyttar till något stort ställe med den skillsen du har

2010-01-12 @ 21:05:31
Postat av: Camilla

Du min lilla stumpa ska stanna hos oss för evigt!

Inte kan du bo i Götet eller S-holm, där bor ju bara självupptagna storstadsbor. Hår är du älskad av alla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mamma

2010-01-12 @ 21:38:39
Postat av: Linda

sv: aaaah, du gör mig så glad! och om det är någon som är söt så är det du, eftersom att du är sötast i världen i princip! :*



jag har kämpat för att få ner åldersgränsen, försöka fixa avskärmat ölområde osv - allt för att sänka. vet inte om jag lyckats, men det har jobbats på det. ska höra med max nu innan U.D.O, så jag vet vilka jag kan vända mig till liksom. hoppashoppashoppas att han typ sänkt till 15 eller något :)

2010-01-12 @ 22:32:44
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: josefin

jag vill också flytta efter studenten ! :) <3 puss

2010-01-13 @ 01:53:07
URL: http://jossaandthecity.blogg.se/
Postat av: olle

orka stockholm lr göteborg, när man kan dra till USA lr Japan =)

2010-01-13 @ 15:19:08
Postat av: Kimii

Haha du tänker som mig : ) Jag väljer antingen göteborg eller sthlm efter studenten : )

2010-01-13 @ 15:26:42
URL: http://endlessnoctune.blogg.se/
Postat av: Isa

Olle: Jag vill jättegärna flytta utomlands, men det är inte bara och bara :( Om det ska vara t ex Japan måste man lära sig ett helt nytt språk, om man vill till USA måste man ha peeengar.. och sånt.. blir nog ett par år tills det skullek unna gå :)

2010-01-13 @ 15:43:41
URL: http://isabelleandresen.blogg.se/
Postat av: Anonym

mjo stämmer, jag ska rå jobba direkt efter gymnasiet möjligen i norge sen blire om de blir de att plugga japanska om ja ska dit lr dra iväg till usa =) (dock e göteborg en mysig stad, mkt mysigare än stockholm ;P)

2010-01-13 @ 16:01:58
Postat av: Pappa!!!

Min prinsessa kan bo vart hon vill även om man får längta ihjäl sig då.Hon blir en riktig stadsbo...nae skoja bara.

2010-07-28 @ 21:08:06

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0