En sanning om mig...

Jag är otroligt kräsen. Jag har alltid varit kräsen, om inte lite mindre de senaste åren. Ett tag gillade jag inte ens kött. Men det finns många saker jag absolut inte vill äta/dricka, eller inte ens kan. Jag äter ingenting från havet, alltså ingen fisk, inga räkor, inga kräftor, ingenting. Köttbullar, potatis, svamp, potatissallad/potatisgratäng, fiskpinnar, nästan inga rotfrukter, soppor, leverpastej, kaviar, kaffe, smörgåstårta, bönor, pyttipanna m.m. Men det värsta med min "kräsenhet" är det här med att blanda saker. Jag hatar att blanda grönsaker med mat. (T.ex. hamburgare) Blanda såser med mat, testa nya saker. Om jag ska äta vissa saker, ska det vara naturellt. Typ, mjukost, vitlökssås.. Det finns jättemycket, men jag kommer inte på något nu. Det ska alltså vara originalet, man kan inte bara blanda i mjukost med räksmak eller vitlökssås med stora lökbitar. Lökbitar! Där är en till grej. När jag äter vissa rätter måste de lagas med lökpulver istället för lök, för jag tål INTE lökbitar. Eller lök allmänt. T.ex i köttfärssås, biffstroganoff, pasta carbonara, ost och skinksås osv. Men framförallt - Tillagade grönsaker. Det är bara jätteäckligt enligt mig. Så tänk er, wook, olika grytor, och saker som blandas med grönsaker är hur äckligt som helst för mig.

Jag har säkert glömt en massa saker jag inte tycker om också, men you get the picture.

Men absolut det värsta: Jag äter bara om jag tycker det är jättegott. Jag vill inte äta om det är halvgott, det ska vara gott. Helt enkelt. Jag äter hellre inte alls eller något jag inte gillar. Kul va?

Undrar om jag någonsin kommer växa ifrån det här!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Förstår precis hur du känner. Har lite samma problem fast med utstyrsel istället. Köper så sällan kläder, skor eller accessoarer för jag hittar sällan sånt jag tycker om ;_; Så det slutar med att jag typ går runt med samma grejer hela tiden.



"har du inget annat?" tänker säkert folk ibland.

2010-07-19 @ 21:00:55
Postat av: Milla

Stämmer in på mig så bra, är också väldigt kräsen. Och jag äter inte heller om jag inte tycker att det är jättegott. Så himla jobbigt, men vad kan man göra åt saken egentligen? ^^ Man får väl bara hoppas på att man växer ifrån det någon gång.

2010-07-20 @ 08:44:52
URL: http://millaaleksandra.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha,jag är precis likadan! Klart man växer ifrån sånt,man måste bara lära sig att smaka på nya saker :3

Jag var ju i England i tre veckor,var ju knappast så att jag kunde få min favoritmat,så jag fick försöka så lite kräsen som jag kunde,det funkade,iaf till en viss gräns. Kan inte heller äta tillagade grönsaker,det är...uhh T_T

2010-07-20 @ 11:50:10
URL: http://rusetti.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0