En sanning om mig...

Jag hatar falska personer. Det gör nog vem som helst, men något jag verkligen stör mig på är denna dubbelmoral som nästan alla mina vänner använder sig av (förlåt hörrni, men ni kanske borde tänka på det också?).

När en person skriver "Du är bäst i världen", "Du är finast", "Du är den bästa jag vet" o.s.v. Det känns ju jättebra att höra sådant, inte sant? Jag blir jätteglad. Något som gör mig mindre glad är när man får reda på av något skäl att personen som sagt det till en säger samma sak/saker till någon annan. Jag vet inte hur andra känner, ni kanske tycker det är okej, men jag tycker verkligen inte det är okej...

Jag erkänner - Jag har varit likadan. Sagt t.ex. "Du är finast!" till många personer, eller liknande saker. Nu för tiden säger jag istället "Du är en av de finaste jag vet", för det är varken dubbelmoral eller falskt. När någon säger "Du är bäst" så ska det väl ändå betyda något, hur ska det då tolkas om man säger det till flera personer? "Du är bäst... eller ja, du och tio andra". Då är man väl ändå inte bäst?

Aja... det  är så jag känner i alla fall. Nu vet ni det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet exakt vad du menar alltså... word!

2010-03-23 @ 17:48:44
Postat av: Angie

Men åh jag håller med. :(

2010-03-23 @ 19:05:53
URL: http://peach.blogg.se/
Postat av: Anonym

trodde det var en wap-grej att skriva "SÖÖTAST ;_; </3"

2010-03-23 @ 20:27:18
Postat av: Isa

Kanske det är :)

2010-03-23 @ 20:32:20
URL: http://isabelleandresen.blogg.se/
Postat av: jossa

HAHA. jag fick upp 1 person i huvudet direkt ;) fattar exakt hur du känner. men sanningen är att du faktiskt är en av dom bästa jag vet ! :) puss babe <3

2010-03-23 @ 21:14:41
URL: http://jossaandthecity.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag är bäst

Du är bästaste

2010-03-23 @ 21:31:29

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0